Ons bedrijf bestaat dit jaar 50 jaar en we hebben besloten om daar een groot feest van te maken. Met een groot personeelsfeest op komst bereiden we ons ook voor op ons nieuwe interieur. Het bedrijf krijgt een nieuw jasje.
Personeelsuitje
Tijdens het personeelsuitje willen we de medewerkers meenemen naar Spanje. Voor 3 dagen nemen we de medewerkers mee naar een luxe resort om heerlijk te genieten. Maar ook actieve uitjes staan op het programma. We hebben een familielid gevraagd om dit geheel voor ons te organiseren.
De datum is bekend en de ‘save the date’ uitnodigingen worden verstuurd. Er wordt enorm enthousiast gereageerd door iedereen en iedereen heeft er ontzettend veel zin in. Nu kunnen de echte voorbereidingen beginnen. Het hotel wordt definitief bevestigd en de vliegtickets worden geboekt. Vervoer vanaf het vliegveld naar het hotel staat klaar en een warm onthaal met champagne wordt geregeld. Nadat iedereen is ingecheckt kunnen ze eerst nog even uitpakken en bijkomen van de reis. Daarna gaan we gezellig met elkaar eten in een nabij gelegen restaurant. Voor wie na het eten nog een ‘doorzakkertje’ wil is er de mogelijkheid om in het hotel nog een drankje te drinken. De volgende morgen moeten we om 10 uur verzamelen en gaan we naar het strand om te kitesurfen. De hele groep is razend enthousiast en nieuwsgierig naar de activiteiten die gepland staan, dit is namelijk nog een verrassing voor de groep. Niet anders verwacht wordt ook dit uitje weer fantastisch geregeld en benut. In het hotel zijn diverse zwembaden en wellness faciliteiten en ook hier wordt rijkelijk gebruik van gemaakt. De werknemers vermaken zich prima.
Kleuren maken de ruimte
Wat de werknemers niet weten is dat tijdens ons uitje ook de hele zaak op de schop gaat. We krijgen een geheel nieuw interieur. De bureaus, stoelen en kantine worden vervangen door nieuwe meubels en de muren krijgen een andere frisse kleur. De bureaus worden vervangen door witte grote tafels en iedereen krijgt een super de luxe ergonomische bureaustoel. De ruimtes worden ‘opener’ gemaakt waardoor er meer interactie wordt gevormd. Voor de kantine hebben we een grote eikenhouten massieve tafel gekocht. Hier overheen gieten we epoxylijm zodat het net lijkt alsof de tafel een dikke laag lak heeft. De tafel krijgt hierdoor een chique maar stoer uiterlijk. De ruimte waar de afdeling sales zit krijgt de kleur rood. Rood stimuleert actie. Voor de marketing afdeling hebben we gekozen voor oranje. Oranje is een warme en vrolijke kleur en zorgt voor creativiteit. In het magazijn krijgen ze de kleur blauw. Dit zorgt voor productiviteit. De financiële afdeling krijgt de kleur groen. Deze kleur stimuleert om te bewegen. We zijn erg benieuwd wat de werknemers ervan vinden als ze terug komen van het uitje.