maandag, juni 22, 2020

Online marketing: een avontuur op zich

Aangeraden

Efficiëntie op de werkvloer

Als ondernemer weet jij als geen ander, tijd is geld! En laten we nou net altijd weinig tijd hebben,...

Een leven lang blijven ondernemen

Ondernemers zijn vaak actieve, bevlogen mensen. Mensen met een passie die van hun hobby hun werk hebben gemaakt. Mensen...

Houd het kantoor op orde

Een gezamenlijke werkplek vereist samenwerken. Zelfs als iedereen op het kantoor iets anders doet, andere werkzaamheden heeft, is dat...

Anno 2020 is online marketing niet meer weg te denken. Ieder bedrijf heeft of krijgt er mee te maken. De meeste bedrijven zetten zelf hun website op en hopen op voldoende bezoekers. Maar dit vergt toch echt meer tijd en kunde dan ze denken.

Hulp zoeken

Wees niet bang om hulp te zoeken. Een online marketing bureau helpt je met alle mogelijke vormen van online marketing. De afgelopen jaren is online marketing uitgegroeid tot de grootste reclamemarkt. Je bent dus echt niet de eerste die de online marketing uit handen geeft. Zo kan jij je op je core business richten.

Binnen de online marketing wordt onderscheid gemaakt in zoekmachineoptimalisatie (SEO) en zoekmachinemarketing (SEA). Met de zoekmachineoptimalisatie wordt een website geoptimaliseerd om vindbaar te zijn op het internet via zoekmachines. Met SEA worden de betaalde kanalen van de zoekmachine benut. Maar ook social media marketing is een belangrijk onderdeel. Iedereen maakt wel gebruik van een social media kanaal en via deze weg bereik je veel potentiële klanten.

Nieuw avontuur

In 2014 begon voor mij een nieuw avontuur. Als supermarktmanager kreeg ik de kans om de winkel over te nemen. Een goede vriend van mij was eigenaar maar ging met pensioen en vertrouwde zijn zaak alleen toe aan bekenden. Omdat ik al in het bedrijf werkte vroeg hij mij om het stokje over te nemen. Een hele eer natuurlijk en vol trots zei ik ‘ja’. De supermarkt was geen franchise organisatie en dus stond ik er helemaal alleen voor. We waren een echte buurtsuper maar wilde ook de mensen trekken uit de wijde omgeving. Mijn doel voor 2015 was om via social media meer klanten binnen te halen. Eerst probeerde ik alleen een social media kanaal op te zetten. Uiteraard met succes want privé gebruikte ik dit ook al. Echter bleek later dat het toch iets anders werkt als je voor de zakelijk markt advertenties gaat plaatsen. Hiervoor heb je toch wel de nodige kennis nodig en besloot dan ook om het uit handen te geven. Mijn core business is tenslotte het runnen van de zaak en me niet fulltime bezig te houden met de adwords of andere social media zaken. Ik schakelde een plaatselijk bureau in en ze gingen voor mij aan de slag. De website, social media pagina’s en advertenties werden vernieuwd en daarmee mijn kansen op de markt vergroot. Ze slaagde erin om binnen een jaar tijd 10.000 nieuwe klanten voor me te werven. En dit alleen door relatief kleine veranderingen. Je moet het maar net weten.

Recente berichten

Efficiëntie op de werkvloer

Als ondernemer weet jij als geen ander, tijd is geld! En laten we nou net altijd weinig tijd hebben,...

Een leven lang blijven ondernemen

Ondernemers zijn vaak actieve, bevlogen mensen. Mensen met een passie die van hun hobby hun werk hebben gemaakt. Mensen die niet van stilzitten houden,...

Houd het kantoor op orde

Een gezamenlijke werkplek vereist samenwerken. Zelfs als iedereen op het kantoor iets anders doet, andere werkzaamheden heeft, is dat belangrijk. Het werken op een...

Het belang van een schone werkplek

Het behouden van een schone werkplek en een opgeruimde omgeving is meer waard dan alleen de intrinsieke hygiënische waarde. Verschillende studies hebben aangetoond dat...

Waarom je moet kiezen voor zakelijke zonnepanelen

Het is een feit dat steeds meer bedrijven in Nederland kiezen voor groene energie. De afgelopen jaren is groene stroom booming. Door de grotere...

More Articles Like This