maandag, november 28, 2022

Houd het kantoor op orde

Aangeraden

Een ZZP community kan je helpen met ondernemen

Als ZZP'er ben je, over het algemeen, veel in je eentje aan het werk. Je moet zelf alles uit...

Gemakkelijk uw auto financieren!

De eerste vraag die opkomt wanneer u een persoonlijke lening overweegt, is wat het doel is. De meest voorkomende...

B2B online marketing toepassen

B2B online marketing is zoals je ziet aan het woord b2b gericht op bedrijven die zaken doen met andere...

Een gezamenlijke werkplek vereist samenwerken. Zelfs als iedereen op het kantoor iets anders doet, andere werkzaamheden heeft, is dat belangrijk. Het werken op een kantoor is er immers onder andere voor bedoeld dat alle werknemers een motiverende werkplek hebben waar eenieder productief bezig kan zijn met zijn of haar taken. Dit kan alleen als alle spullen vindbaar zijn en het kantoor een rustige plek is waar zo min mogelijk afleidingen zijn. Natuurlijk zijn er werkplekken die juist de creativiteit proberen te bevorderen door middel van spellen en dergelijke maar op de meeste kantoren is dit niet van toepassing. Hoe houd je de boel opgeruimd?

Iedereen zorgt voor zijn plek

Binnen veel bedrijven heeft iedereen een eigen plek. Dit kan een eigen bureau zijn of soms zelfs een hele kantoorruimte. Als iedereen zijn of haar werkplek opgeruimd houdt, zorg je niet alleen dat je zelf beter werkt maar je leidt ook collega’s minder snel af met de rommeligheid. Daarnaast wordt de algehele ruimte er meteen een stuk opgeruimder op. Maar dit ‘zorgen voor je eigen plek’ heeft ook betrekking op de kantine, de kopieerplek etc. ruim je eigen rommel op, koffiekopjes en gekopieerde bladen. Zo pak je meteen de algemene ruimtes een stukje mee.

Vele handen maken licht werk

Je kan er hiernaast ook voor kiezen om tweemaal per jaar de handen met de collega’s in één te slaan en samen op te ruimen. Dan pakken jullie de kasten erbij en wordt alles uitgezocht. Wat moet er blijven en wat kan ‘gearchiveerd’ worden. Dit is prima te doen als het bedrijf niet al te groot is. Als het bedrijf wel groot is, wordt het wat lastig om dit voor iedereen te organiseren. Je kan je dan beter op jouw afdeling richten of aan je leidinggevende vragen om dit te organiseren.

Een opgeruimde plek werkt fijner

Maar voor de meeste plekken raad ik toch echt schoonmaakbedrijf Amersfoort aan. Als u bedrijf in deze omgeving gevestigd is, zijn zij degene die je moet hebben voor de standaard schoonmaak. Ieder bedrijf wordt met dezelfde zorg behandeld en je kan ervan op aan dat alles na afloop weer spiek en span is. Een echte aanrader en een overweging die iedere leidinggevende moet maken. Het schoonmaakbedrijf Amersfoort van Augius is er voor allerlei verschillende sectoren en beloven een professioneel schoonmaakteam dat u op het gebied van professionele schoonmaak helemaal ontzorgt. Dat klinkt toch perfect? Alle aandacht voor het werk.

Recente berichten

Een ZZP community kan je helpen met ondernemen

Als ZZP'er ben je, over het algemeen, veel in je eentje aan het werk. Je moet zelf alles uit...

Gemakkelijk uw auto financieren!

De eerste vraag die opkomt wanneer u een persoonlijke lening overweegt, is wat het doel is. De meest voorkomende reden om een lening af...

B2B online marketing toepassen

B2B online marketing is zoals je ziet aan het woord b2b gericht op bedrijven die zaken doen met andere bedrijven. Het is totaal anders...

De beste boxers voor mannen

Voor heren is het steeds belangrijker aan het worden om de juiste kleding te dragen. Mannen zijn dan ook steeds meer op zoek naar...

Als ondernemer een tuinset kopen? Jazeker!

Als ondernemer denk je waarschijnlijk niet snel aan het kopen van een tuinset. Toch kan het ook voor jouw bedrijf een belangrijke toevoeging zijn....

More Articles Like This