zondag, februari 28, 2021

Houd het kantoor op orde

Aangeraden

Een auto leasen als ondernemer

Als startende ondernemer wil je misschien een personen- of bedrijfsauto aanschaffen om te kunnen gebruiken bij je werkzaamheden met klanten....

Beleggen op de New York Stock Exchange

De New York Stock Exchange is gezien vanuit de marktkapitalisatie de grootste aandelenbeurs ter wereld. Op de New York...

Takeuchi: pionier in graafmachines

Regelmatig post ik blogs waarin ik inga op investeringen voor ondernemers. In deze blog zal ik daarom ingaan op de graafmachines...

Een gezamenlijke werkplek vereist samenwerken. Zelfs als iedereen op het kantoor iets anders doet, andere werkzaamheden heeft, is dat belangrijk. Het werken op een kantoor is er immers onder andere voor bedoeld dat alle werknemers een motiverende werkplek hebben waar eenieder productief bezig kan zijn met zijn of haar taken. Dit kan alleen als alle spullen vindbaar zijn en het kantoor een rustige plek is waar zo min mogelijk afleidingen zijn. Natuurlijk zijn er werkplekken die juist de creativiteit proberen te bevorderen door middel van spellen en dergelijke maar op de meeste kantoren is dit niet van toepassing. Hoe houd je de boel opgeruimd?

Iedereen zorgt voor zijn plek

Binnen veel bedrijven heeft iedereen een eigen plek. Dit kan een eigen bureau zijn of soms zelfs een hele kantoorruimte. Als iedereen zijn of haar werkplek opgeruimd houdt, zorg je niet alleen dat je zelf beter werkt maar je leidt ook collega’s minder snel af met de rommeligheid. Daarnaast wordt de algehele ruimte er meteen een stuk opgeruimder op. Maar dit ‘zorgen voor je eigen plek’ heeft ook betrekking op de kantine, de kopieerplek etc. ruim je eigen rommel op, koffiekopjes en gekopieerde bladen. Zo pak je meteen de algemene ruimtes een stukje mee.

Vele handen maken licht werk

Je kan er hiernaast ook voor kiezen om tweemaal per jaar de handen met de collega’s in één te slaan en samen op te ruimen. Dan pakken jullie de kasten erbij en wordt alles uitgezocht. Wat moet er blijven en wat kan ‘gearchiveerd’ worden. Dit is prima te doen als het bedrijf niet al te groot is. Als het bedrijf wel groot is, wordt het wat lastig om dit voor iedereen te organiseren. Je kan je dan beter op jouw afdeling richten of aan je leidinggevende vragen om dit te organiseren.

Een opgeruimde plek werkt fijner

Maar voor de meeste plekken raad ik toch echt schoonmaakbedrijf Amersfoort aan. Als u bedrijf in deze omgeving gevestigd is, zijn zij degene die je moet hebben voor de standaard schoonmaak. Ieder bedrijf wordt met dezelfde zorg behandeld en je kan ervan op aan dat alles na afloop weer spiek en span is. Een echte aanrader en een overweging die iedere leidinggevende moet maken. Het schoonmaakbedrijf Amersfoort van Augius is er voor allerlei verschillende sectoren en beloven een professioneel schoonmaakteam dat u op het gebied van professionele schoonmaak helemaal ontzorgt. Dat klinkt toch perfect? Alle aandacht voor het werk.

Recente berichten

Een auto leasen als ondernemer

Als startende ondernemer wil je misschien een personen- of bedrijfsauto aanschaffen om te kunnen gebruiken bij je werkzaamheden met klanten....

Beleggen op de New York Stock Exchange

De New York Stock Exchange is gezien vanuit de marktkapitalisatie de grootste aandelenbeurs ter wereld. Op de New York Stock worden aandelen van diverse...

Takeuchi: pionier in graafmachines

Regelmatig post ik blogs waarin ik inga op investeringen voor ondernemers. In deze blog zal ik daarom ingaan op de graafmachines van Takeuchi; een ware pionier...

Zo zet je flexibel een bouwkeet op

Waar gewerkt wordt moet ook gerust worden. Het is dan ook belangrijk dat werknemers tijdens hun werkzaamheden toegang hebben tot een ruimte waarin ze...

Vijf lokale ondernemers uit Breda in het zonnetje

Sinds de pandemie in Nederland de touwtjes in handen heeft, worstelen veel lokale ondernemers met hun voortbestaan. Kroegen, cafés en restaurants lijken al een...

More Articles Like This